Jävla Tant, Se dig för

Hur kan en människa vara så dum att man går rakt ut i gatan utan att se sig för. När Matilde, Susanna och jag klev av bussen idag stannade vi kvar lite och snackade innan vi delade på oss och gick hem. Då kommer de två gammla tanter på andra sidan gatan och börjar ropa något till oss. Efter flera rop fattar vi att de undrar var busshållsplatsen är, den låg typ 8 meter ifrån dem. Vi ropade att den låg precis där brevid dem men de hörde inte så den enda tanten gick över gatan och frågade oss var vi sa. Vi pekade på buss skyllten men honsåg den inte, var fortfarande ca 8 meter ifrån. Tillslut lyckades vi övertyga henne om att den låg där utan att hon såg den. Men då när hon skulle gå tillbaka till sin tantkompis så går hon rakt ut i vägen utan att se sig för. Den första bilen hinner precis åka förbi men den andra får tvärstanna och är skit nära på att köra på henne. Vi blev skit rädda och höll på att skricka för vi trodde verkligen att hon skulle bli påkörd. De va inte kul. Tänk om hon hade dött vilka skuld känslor man skulle ha. Bara för att vi inte ropade tillräkligt högt och hon var tvungen att gå över gatan för at höra vad vi sa så blir hon påkörd och dör. Men jag fattar inte överhuvudtaget varför hon va ute om hon såg så dåligt. Asså hon såg säkert inte bilen när hon gick ut, inte för att hon kollade eller nått. Men asså lilla människa tryck på övergångställsknappen det är de det är till för. Man tror ju att hon skulle få en hjärtatack som vi fick ungefär men nej nej hon fortsätter gå som vanligt som att inget har hänt. Vaddå händer de där henne varje dag så att hon inte blir rädd längre eller vaddå? Jag förstår mig inte på gammla tanter. Jag hoppas att jag inte kommer att bli så när jag blir gammal för då vill jag inte bli de, alltså gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0