Räddaren i nöden

Nu känner jag mig stolt över mig själv. Jag har läst ut  "Räddaren i nöden" (boken vi läser på svenskan). Jag trodde jag aldrig skulle bli klar för att den var så tråkig. Men vad är egentligen menningen med att alla i klassen ska läsa samma bok. Vi fick välja på två böcker men ändå man får ju inte läsa något man vill. Man ska bara läsa sånna böcker som ingen privat person vill köpa och då köper skolan in dem bara för att de är så billiga.  Alla böcker jag har läst i skolan har varit dåliga. Lärarna har ju en poäng med att läsa samma bok, för att man ska kunna prata om den men om man inte tycker att den är bra kan man ju inte förjdjupa sig i den, inte jag iallafall. Kan inte alla bara få välja egen bok och skriva en uppsats om den eller nått. Då kan man göra ett bättre arbete.

Men för stunden ska jag vara glad för att den är slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0