Stressen i skolan


Det är inte ett dugg konstigt att så många tonåringar går in i vägen eller går så långt att de tar självmord.
All denna stress vi, dagens ungdommar har runt oss.
Vi ska göra så mycket i skolan och vi ska ändå ha ett privatliv.
Är det inte tillräckilgt att vara tonåring. alla vuxna säger hela tiden att det är den svåraste tiden och att det är då man bestämmer sig vem man ska vara restenav livet.
Ska den genom gången vara så svår.
Tillexempel idag för min del hade jag två prov, historia på 29 sidor och ekonomi.
Inte nog med de, vi hade även engelska läxa som jag inte brydde mig om för proven var viktigare.
All den tid man satt hemma och pluggade och sen när man har gjort de så är det något nytt man måste plugga på. Det är som ett evighets hjul som aldrig kommer att stanna.
Men sen blir det lov och då är man helt slut.
Man kommer inte heller ihåg alla tusen saker i huvudet.

Om man vill lyckas i skolan har man inget privatliv, iellefall träffar man inte så många kompisar utaför skolan. 

Så till er vuxna, ni hade det kanske jobbigt som tonåringar men vi har det värre.


                                                                                     


Kommentarer
Postat av: Carro

du har helt rätt johanna :/..men egentligen tror jag att vi har valt detta själva...Vi blev förvarnade att inte välja NV :P...Jag tycker man ska plugga så mkt som möjligt i veckan så kan man träffa kompisar på helgerna :)

2007-10-12 @ 18:52:15
Postat av: mickis

MEN HERREGUD! om vi vill ha ett bra jobb måste vi välja en bra linje lilla carro... det handlar faktiskt om VÅR framtid... Jag håller med Johanna till 110%!

2007-10-17 @ 15:16:21
URL: http://michams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0